Jak mogę się upewnić, że śpię dobrze, aby zapobiec bólom szyi i pleców?
Niestety, sen może być dla niektórych niewygodny i powodować ból pleców i karku. Na szczęście istnieje kilka kroków, które możesz podjąć, aby upewnić się, że śpisz prawidłowo, aby zapobiec bólom szyi i pleców.

Jak śpisz jest ważne
Po pierwsze, upewnij się, że śpisz w pozycji sprzyjającej zachowaniu naturalnych krzywizn kręgosłupa. W szczególności nie śpij na brzuchu. Spanie na brzuchu może powodować ból szyi i głowy po przebudzeniu oraz ustawia kręgosłup w nienaturalnej pozycji.
Spróbuj spać na boku lub na plecach. Jeśli śpisz na boku, umieść poduszkę między kolanami. Jeśli śpisz na plecach, pomocne może być umieszczenie poduszki pod kolanami. Umieszczenie poduszki między kolanami i pod nimi daje kręgosłupowi największą szansę na zachowanie naturalnych krzywizn podczas snu.

Sprawdź ustawienie swojego łóżka
Następnie upewnij się, że masz odpowiednie środki do spania. Na przykład trudno jest znaleźć poduszkę, która odpowiednio podpiera szyję. Większość poduszek z pierza nie zapewnia odpowiedniego podparcia szyi, co może powodować ból szyi, nawet jeśli śpisz w zalecanej pozycji bocznej i tylnej.
Jeśli mimo snu na plecach lub boku budzisz się z bólem szyi lub głowy, prawdopodobnie potrzebujesz poduszki przy szyjce macicy. Poduszka przy szyjce macicy została specjalnie zaprojektowana, aby wspierać naturalne łuki szyi podczas snu i umieszczać szyję w pożądanej, naturalnej pozycji. Poduszki przy szyjce macicy są przeznaczone dla osób śpiących na boku i na plecach, ale utrudniają spanie na brzuchu, co jest dodatkowym atutem ich używania.
Ważne jest również, aby upewnić się, że używasz odpowiedniego materaca. Istnieje związek między rodzajem materaca, którego ludzie używają, a bólem pleców. Osoby używające średnio twardego materaca odczuwają mniejszy ból pleców w porównaniu z osobami, które używają materacy zaklasyfikowanych jako zbyt twarde lub zbyt miękkie.
Ponadto badania wskazują, że powinieneś kupować nowy materac co 10 lat, jeśli chcesz mieć pewność, że materac nie jest przyczyną bólu pleców. Wykazano, że materace mające 10 lat i starsze mogą być przyczyną bólu pleców podczas snu.

Właściwy sposób na wyjście z łóżka
Na koniec upewnij się, że prawidłowo wstajesz z łóżka. Niestety większość ludzi siada, wykręca plecy, aby przygotować się do przyjęcia pozycji stojącej, i używa pleców do stania. Ta metoda jest nieprawidłowa.
Prawidłowym sposobem wyjścia z łóżka po przebudzeniu jest przewrócenie się na bok i użycie ręki do wypchnięcia się z pozycji leżącej na boku. Z tej pozycji przeskocz na samą krawędź łóżka i wstań, używając nóg, a nie pleców.
Spanie nie powinno być bolesne. Powinien to być czas na relaks. Wdrożenie tych wyżej wymienionych sugestii to świetny sposób na zmniejszenie bólu podczas snu i zwiększenie szans na wspaniały nocny wypoczynek.