Większość ludzi nie czuje się tak wypoczęta, jak by tego chciała. Ale są środki, które możesz podjąć, aby poprawić jakość snu. W dziedzinie analizy snu nazywamy to higieną snu.

Higiena snu to po prostu termin określający wszystkie rutynowe nawyki, dzięki którym ludzie mogą szybciej zasnąć i cieszyć się lepszym odpoczynkiem. Złe nawyki dotyczące snu należą do najczęstszych problemów w naszym społeczeństwie. Sen przerywamy lekami, kofeiną i pracą, a nadmiernie pobudzamy się nocnymi zajęciami, takimi jak oglądanie telewizji i korzystanie z urządzeń mobilnych. Jednak nie ma nic bardziej frustrującego niż brak snu.

Dla każdego, kto chce lepiej wypocząć w nocy, pierwszym krokiem jest poprawa higieny snu.

Materac termoelastyczny Jowisz 28cm Materac z lateksem Venus

Jak poprawić higienę snu

Nie pij kofeiny i unikaj palenia przed snem.
Wykonuj co najmniej 30 minut ćwiczeń aerobowych w ciągu dnia, ale unikaj forsownych ćwiczeń tuż przed snem.
Ogranicz drzemki w ciągu dnia. Jeśli to konieczne, 30-minutowa drzemka powinna wystarczyć, aby poczuć się ponownie naładowanym bez zakłócania normalnego trybu snu.
Zjedz lekką przekąskę przed snem, ale nie jedz ciężkich posiłków późno w ciągu dnia.
Cieszenie się naturalnym światłem słonecznym przez pewien czas w ciągu dnia pomaga regulować cykl snu i czuwania.
Trzymaj się regularnej rutyny przed snem. Powinno to obejmować ciepłą kąpiel, słuchanie lekkiej muzyki lub czytanie dla relaksu przez co najmniej 15 minut.
Zarezerwuj łóżko do spania. Nie używaj łóżka jako biura, do rozmów przez telefon, oglądania telewizji itp.
Utrzymuj sypialnię chłodną, ​​dobrze wentylowaną, ciemną i cichą, aby sprzyjać zasypianiu.
Staraj się kłaść spać i budzić się codziennie o tej samej porze.
Nie bierz swoich zmartwień do łóżka. Nie martw się o pracę, szkołę lub codzienne czynności, kiedy kładziesz się spać.