Chociaż eksperci zalecają średnio osiem godzin snu w ciągu nocy. Melatonina to naturalny suplement, który może pomóc ci zasnąć

Jeśli jeszcze nie bierzesz suplementu melatoniny, być może powinieneś. Melatonina, hormon uwalniany z szyszynki w nocy, gdy spada poziom światła, przygotowuje mózg i ciało do snu. Odpowiednie godziny dobrej jakości snu są niezbędne dla zdrowia całego naszego ciała. Ale nie wszyscy z nas produkują wystarczającą ilość melatoniny, aby naprawdę dobrze się wyspać.

Liczne czynniki przyczyniają się do niskiej lub błędnej produkcji melatoniny i złego snu. Z wiekiem następuje naturalny spadek, co utrudnia spokojny sen osobom starszym. Stres powoduje znaczne zahamowanie produkcji melatoniny, a ponieważ brak snu zwiększa kortyzol, powstaje błędne koło bezsenności i lęku.

Wytwarzanie melatoniny jest również hamowane przez większość farmaceutycznych tabletek nasennych, leków przeciwhistaminowych, beta-blokerów, aspiryny i innych niesteroidowych leków przeciwzapalnych.

Wprowadź suplementy melatoniny.

Badania pokazują, że suplementacja może pomóc promować zdrowe wzorce snu poprzez zmniejszenie opóźnienia snu (czasu potrzebnego do zaśnięcia) oraz poprawę wydajności snu i całkowitego czasu trwania snu, niezależnie od przyczyny bezsenności. Melatonina jest wyjątkowo bezpieczna i skuteczna dla dorosłych, a także dzieci powyżej czwartego roku życia, w odpowiednich dawkach (0,5 do 10 miligramów, w zależności od wieku), bez zgłaszanych właściwości uzależniających.

Suplementacja może czasami powodować żywe sny u osób z nieleczonymi wysokimi poziomami kortyzolu, ale można to rozwiązać, zmniejszając dawkę z trzech miligramów do jednego miligrama, a następnie powoli odbudowując, wdrażając techniki radzenia sobie ze stresem i lecząc podwyższone poziomy kortyzolu.

Pojawiły się obawy dotyczące powszechnego stosowania melatoniny i jej bezpieczeństwa. Jednak liczne badania wykazały, że nie udowodniono przypadków toksyczności lub przedawkowania suplementacji melatoniną.

Melatonina jest silnym przeciwutleniaczem, który przekracza barierę krew-mózg, zwiększając produkcję energii z naszych mitochondriów i chroniąc mózg przed niektórymi aspektami starzenia się, w tym chorobą Alzheimera, Parkinsona i udarem mózgu. Melatonina ma również kilka efektów walki z rakiem. Zwiększa apoptozę (samozniszczenie nieprawidłowych komórek), zapobiega replikacji komórek rakowych i zakłóca wiązanie estrogenu z komórkami rakowymi.

W tak szybko rozwijającym się społeczeństwie dobrej jakości sen nigdy nie był tak ważny, aby pomóc ciału wyleczyć się i chronić nasze zdrowie.

Sen jest najlepszym lekarstwem przyrody i jedyną rzeczą, której po prostu nie możemy poświęcić.

Zobacz inne produkty:

Łóżko z materacem 180×200

Łóżko z materacem 160×200

Łóżko z materacem 140×200

łóżka do sypialni z materacem

Twój materac jest ważny – naprawdę ważny

Nie można przecenić roli, jaką odgrywa materac w dbaniu o plecy i pomaganiu w wygodnym śnie. Jeśli twoje łóżko nie zapewnia odpowiedniego poziomu miękkości, odciążenia i wsparcia, masz kłopoty. Zbyt sztywny materac nie dostosuje się do naturalnego wygięcia kręgosłupa, co prowadzi do bólu. A jeśli jest zbyt miękki, nie zapewni odpowiedniego wsparcia dla twoich pleców, powodując również ból. To samo dotyczy twojej poduszki.

  • jaki materac na ból kręgosłupa?
  • jaki materac na bolący kręgosłup?
  • jaki materac na ból kręgosłupa lędźwiowego?
  • jaki materac na chory kręgosłup lędźwiowy?
  • jaki materac na krzywy kręgosłup?
  • jaki kupić materac na kręgosłup?
  • jaki jest dobry materac na ból kręgosłupa?
  • jaki wybrać materac ortopedyczny na kręgosłup?
  • jaki wybrać materac na chory kręgosłup?

Zobacz polecane materace

Materac klasyczny kieszeniowo sprężynowy – link

Materac kokosowy kieszeniowo sprężynowy – link

Materac termoelastyczny – pianka z pamięcią kieszeniowo sprężynowy – link

Materac lateksowy kieszeniowo sprężynowy – link