Jak Twój pokój może wpłynąć na Twój sen? Najpierw i najbardziej oczywiste, zastanów się, jak ciemno jest w twoim pokoju w nocy. Światło odgrywa ogromną rolę w cyklu snu i czuwania oraz ogólnych rytmach dobowych. Możliwe, że zgasiłeś światła, ale czy świat zewnętrzny wkrada się przez żaluzje? Może się to zdarzyć w przypadku lamp ulicznych lub kart przejściowych. Jeśli mieszkasz w części świata, w której wschód słońca zdarza się wcześniej, niż chcesz się obudzić, musisz poradzić sobie z reagowaniem na światło słoneczne, które ewolucyjnie uwarunkowaliśmy, aby zarejestrować jako „to znak, że czas się obudzić”.

Dodatkowo pomyśl o budzikach, światłach z routera Wi-Fi, telewizora, głośnika i smartwatcha. Te małe światła mogą odwracać uwagę i stymulować oczy podczas próby snu.

Kolejny czynnik: dźwięk. Jeśli mieszkasz w mieście, może wydawać się, że dźwięk nie jest w stanie uciec. Wypróbuj wygodne wkładki douszne lub cichą, nieuchwytną maszynę emitującą biały szum.

Twój pokój może nie być nieskazitelny, aby dobrze się wyspać, ale niektórzy trenerzy śpią tak daleko, że zalecają przekształcenie sypialni w sanktuarium do spania i nic więcej. Oznacza to, że zalecają nie zostawiać ubrań w sypialni lub nie zabierać ze sobą pracy. Zalecają także, aby telewizor znajdował się w salonie, a nie w sypialni, więc nie masz ochoty oglądać programu telewizyjnego lub filmu podczas próby snu. A jeśli lubisz czytać przed zaśnięciem, trenerzy snu zalecą ci przeczytanie w salonie, a następnie przejście do sypialni, bez poczucia senności.

Posiadanie pokoju wolnego od zakłóceń (bez pracy, bez telewizora itp.) Poinformuje umysł i ciało, że nadszedł czas na sen, kiedy wejdziesz do pokoju i pójdziesz do łóżka.

 

Zobacz inne produkty:

Łóżko z materacem 180×200

Łóżko z materacem 160×200

Łóżko z materacem 140×200

łóżka do sypialni z materacem

Twój materac jest ważny – naprawdę ważny

Nie można przecenić roli, jaką odgrywa materac w dbaniu o plecy i pomaganiu w wygodnym śnie. Jeśli twoje łóżko nie zapewnia odpowiedniego poziomu miękkości, odciążenia i wsparcia, masz kłopoty. Zbyt sztywny materac nie dostosuje się do naturalnego wygięcia kręgosłupa, co prowadzi do bólu. A jeśli jest zbyt miękki, nie zapewni odpowiedniego wsparcia dla twoich pleców, powodując również ból. To samo dotyczy twojej poduszki.

  • jaki materac na ból kręgosłupa?
  • jaki materac na bolący kręgosłup?
  • jaki materac na ból kręgosłupa lędźwiowego?
  • jaki materac na chory kręgosłup lędźwiowy?
  • jaki materac na krzywy kręgosłup?
  • jaki kupić materac na kręgosłup?
  • jaki jest dobry materac na ból kręgosłupa?
  • jaki wybrać materac ortopedyczny na kręgosłup?
  • jaki wybrać materac na chory kręgosłup?

Zobacz polecane materace

Materac klasyczny kieszeniowo sprężynowy – link

Materac kokosowy kieszeniowo sprężynowy – link

Materac termoelastyczny – pianka z pamięcią kieszeniowo sprężynowy – link

Materac lateksowy kieszeniowo sprężynowy – link