Produkt

Produkt lub usługa, które Twoja firma chce sprzedawać klientom. Obejmuje to wszystko, od projektu produktu, technologii używanej przez produkt, po wygodę produktu i gwarancje. Firma powinna być w stanie spojrzeć krytycznie na swoje produkty, jakbyś patrzył z zewnątrz, i zadać kilka kluczowych pytań:

Czy produkty / usługi są odpowiednie dla dzisiejszego rynku i klientów?
Jak ocenia się obok konkurentów? Czy masz różnicę?

Aby produkt lub usługa odniosła sukces, ważne jest, aby najpierw wiedzieć, jaki rynek istnieje. Badania są kluczowym krokiem, aby uzyskać właściwy produkt.

Cena

Strategie cenowe, które pozwalają osiągnąć jak najwyższą rentowność. Musi być zależny od konkurencji, potrzeb klientów i rynku. Czasami musisz obniżyć ceny. W innych przypadkach podniesienie cen może być słuszne. Często opłacalność produktów / usług nie uzasadnia nakładu pracy i zasobów, które są potrzebne do ich wytworzenia. Podnosząc ceny, możesz stracić niewielką część swoich klientów lub klientów, ale zyskujesz.

Konsumenci używają ceny jako wskaźnika jakości produktu lub korzyści. Drogie marki są często postrzegane jako produkty wyższej jakości i stają się mniej narażone na obniżki cen konkurencji.

Promocja

Promocja to wszystkie sposoby komunikowania się z docelowymi odbiorcami / klientami na temat swoich produktów / usług. Ważne jest, aby korzystać z różnych form promocji i kanałów komunikacji, aby znaleźć najlepszy sposób dotarcia do klientów i sprzedaży.

Promocja obejmuje reklamę, marketing treści, sponsoring, sprzedawców, lokowanie produktu, direct mail, media społecznościowe i osoby wpływowe. Sposób, w jaki promujemy nasze marki w 2020 roku zmienił się drastycznie w ciągu zaledwie dziesięciu do dwudziestu lat. To, co dziś działa, niekoniecznie zadziała w przyszłym tygodniu. Firmy muszą konsekwentnie aktualizować swoją komunikację marketingową i być na bieżąco z tym, co jest istotne i najbardziej opłacalny sposób na dotarcie i przekształcenie potencjalnych klientów w klientów.

Firmy powinny często sprawdzać swoje procesy sprzedaży, aby spróbować zmaksymalizować współczynnik konwersji potencjalnych klientów do klientów.

Miejsce

Miejsce, w którym sprzedawany jest Twój produkt lub usługa oraz sposób sprzedaży. Może to być sklep stacjonarny (lokalizacja fizyczna) lub online. Jeśli masz fizyczną lokalizację, musi być dobrze przemyślana, aby była jak najwygodniejsza dla klientów. Jeśli Twoja firma ma siedzibę online, witryna i proces sprzedaży powinny być profesjonalne, dobrze zorganizowane i łatwe. Chcesz, aby proces był jak najbardziej przyjemny, aby zwiększyć szansę na sprzedaż. Istnieje tak wiele alternatyw online, że nie chcesz, aby sfrustrowani klienci wyjeżdżali gdzie indziej.

Kanały sprzedaży, z których korzysta Twoja firma, to kolejny aspekt tego miejsca. Czy korzystasz ze sprzedawców, pośredników lub sprzedajesz bezpośrednio klientowi? Sprzedaż hurtowa czy detaliczna? Czy sprzedajesz za pośrednictwem reklam na Facebooku, telemarketingu lub katalogów? Twoja firma powinna wypróbować różne metody, aby ustalić, co naprawdę działa najlepiej dla klientów.

Przejście z marketingu zorientowanego na produkt na marketing zorientowany na ludzi

strony www kluczbork

Wraz z eksplozją mediów społecznościowych i marketingu cyfrowego w 2000 roku sposób, w jaki marki komunikują się z klientami, zmienił się drastycznie. Liczba usług dostępnych dla konsumentów gwałtownie wzrosła i nastąpiła zmiana z marketingu masowego na marketing niszowy.

Decyzje marketingowe opierają się na zapewnieniu klientom usług, których potrzebują i chcą.

Pozycjonowanie

Pozycjonowanie to miejsce, w którym marka znajduje się na rynku w stosunku do konkurencji. Gdzie marka znajduje się w sercach i umysłach klientów? Co powiedzieliby ludzie, gdybyśmy poprosili ich o opis marki?

To, w jaki sposób klienci są postrzegani i myśleni, ma kluczowe znaczenie dla sukcesu. To, jak silnie ludzie postrzegają markę i jak ją postrzegają w porównaniu z alternatywami, determinuje prawdopodobieństwo zostania klientem. Określając pozycję na rynku, którą chciałbyś mieć, pomyśl o swoim idealnym kliencie lub kliencie i co przyciągnęłoby ich do określonej marki. Jak ustawić się dzisiaj, aby jutro rozwiązywać problemy?

Reputacja Twojej marki zależy od usług świadczonych przez klientów, więc pracownicy muszą kupować wizję firmy i być dobrze zmotywowani, zachowując właściwe podejście. Wielu klientów nie może oddzielić produktu lub usługi od pracownika, który je zapewnia. To pokazuje znaczenie twojego ludu. Każdy, kto spotka się z klientem, zrobi wrażenie, co może mieć ogromny wpływ na zadowolenie klienta. Negatywny lub pozytywny.